Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


176 просмотров

Қазақстандықтарға онлайн автосақтандыру не үшін қажет?

Оның тиімді тұстары

Фото: Shutterstock

Жыл басынан бері Қазақстанда сұранысқа ие сақтандыру өнімі – міндетті автосақтандыруды онлайн сатып алуға болады. Алайда мамыр айының соңында Мемлекеттік деректер қоры сұранысты қабылдамағандықтан, бұл қызмет тоқтап қалған еді.  

Осы орайда «Курсив» сақтандыру компанияларынан сервис қызметі қайта қалпына келді ме және онлайн сақтандырудың тиімділігі неде екенін анықтап көрді.
 
Маусым айында «Курсив» сақтандыру полисін электронды рәсімдеу жүйесінде туындаған іркіліс туралы жазған еді. 

Қысқаша айтсақ, бұл түйткіл мемлекеттік органдармен байланыс қызметіне қажетті қосымша қаржы 2019 жыл бюджетінде қарастырылмауынан туындаған. Қаржының жоқтығынан бірқатар мемлекеттік органдармен байланыс арналарының өткізу қабілеті төмендеп, нәтижесінде Мемлекеттік деректер қоры сақтандыру полисін онлайн рәсімдегісі келген клиенттердің жеке деректерін сәйкестендіру сұранысына жауап бермей қалды. Былай айтқанда, мемлекеттік база артық жүктемені көтере алмай қалған, ал шенеуніктер бұндай сценарийді қарастырмаған көрінеді. 

Қолжетімсіз сервис

Сақтандыру компаниялары арасында жүргізілген сауалнама мәселенің әлі шешілмегенін байқатады. 

«Бірыңғай сақтандыру базасы мен Мемлекеттік деректер қорындағы деректерді сәйкестендіру барысында үнемі іркіліс туындап тұр. Бұл мәселе Мемлекеттік деректер қорымен байланыстыратын арнаның өткізу қабілетінің төмендеуінен туындаған. Сол себепті сақтандырылушылардың деректерін сәйкестендіре алмай отырмыз, онсыз барлық сақтандыру компанияларының сайтында электронды полис рәсімдеу мүмкін емес»,– дейді «Коммеск-Өмір» СК басқарма төрағасы Олег Ханин.

«Өкінішке қарай, жағдай әлі өзгерген жоқ. Онлайн сақтандыруда деректерді сәйкестендіру мүмкін болмай тұр. Міндетті сақтандыру полисін біздің сайт арқылы сатып алғысы келгенімен, Мемлекеттік деректер қорына кіруге мүмкіндік жоқ», – дейді «Еуразия» сақтандыру компаниясының атқарушы директоры Шәкір Иминов. 

Ал «НСК» сақтандыру компаниясы Мемлекеттік деректер қорымен байланысу әлі де қиын екенін айтса, «Номад Иншуранс» СК мамырдың соңынан бері МДҚ-ға кіру мүмкін болмай тұр деп тұжырымдайды. Мемлекеттік деректер қорының қызметіне тағы 2 компанияның көңілі толмайды (алайда олар ресми жауап берудан бас тартты).
 
Дегенмен, суалнамаға жауап берген компаниялардың ішінде екеуі ерекшеленіп тұр. «Amanat» сақтандыру компаниясында Мемлекеттік деректер қорындағы іркіліс сирек болса да, орын алатынын айтады.

«Нәтижесінде полисті рәсімдеу уақыты біршама ұзарады. Өйткені клиент туралы ақпаратты салыстыру үшін уақыт керек», – дейді Amanat сақтандыру компаниясының digital-маркетинг бойынша кеңесшісі Руслан Қалиғожин.
 
Ал «Freedom Finance Insurance» (FFI) сақтандыру компаниясы мемлекеттік деректер қорымен тиімді әріптестік орнатқандарын айтады: «Біздің сұранысымыздың барлығы жылдам өңделеді».

Сауалнамаға қатысқан компаниялардың көпшілігі онлайн-сақтандыру қызметін жыл басынан бері көрсетіп келеді. Тек FFI сақтандыру лицензиясын 4 мамырда алғанымен, полисті онлайн рәсімдеу қызметін бірден көрсете бастаған. FFI ұсынған деректерге сүйенсек, компания полисінің бөлшек сатылымы 100 пайыз онлайн-сақтандыруға тиесілі екен. 

«Біз бөлімшелер мен сақтандыру агенттерінің қызметінен толықтай бас тартып, полистерді тек сайт арқылы, «автоЦОН»-дағы сақтандыру терминалдары және QIWI терминалдары арқылы сатамыз. Ал полис сатудың дәстүрлі түріне келер болсақ, бізде корпоративтік сатылым бар. Міне солар полисті әдеттегідей сатып алады», – дейді FFI өкілдері.
 
Көлік жүргізушілерін сақтандыру полисін онлайн рәсімдеуге ынталандыратын басты нәрсе –10 пайыздық жеңілдік. Жеңілдіктің жоғары шегі заңмен бекітілген, одан асыруға болмайды. Алайда сауалнамаға қатысқан компаниялардың барлығы жеңілдік беруге дайын емес. 

«Жүйеде іркіліс жиі болып тұратындықтан, қазіргі кезде сайтта жеңілдік қарастырылмаған, – дейді «Номад Иншуранс» компаниясы.– Егер біз жеңілдік туралы жариялап, бірақ клиент сайт арқылы сақтандыру полисін ала алмаса, ол бірден кеңсеге келіп, жеңілдік талап етеді. Ал заң бойынша 10 пайыз жеңілдікті сақтандыру полисін онлайн рәсімдеген жағдайда ғана бере аламыз. Сондықтан онлайн рәсімдеу процесі ретке келмейінше, біз бұл жеңілдікті ұсына алмаймыз».

Осы ретте сатылған полис саны бойынша «Номад Иншуранс» сақтандыру компаниясы ең жоғары көрсеткішке ие екенін айта кеткен жөн.

Төлем мерзімі

Клиент үшін бәсекеде жылдамдық пен ыңғайлы онлайн рәсімдеу ғана емес, сақтандыру төлемі мерзімінің қысқаруы да маңызды. 

Заң бойынша, азаматтық-құқықтық жауапкершілікті міндетті сақтандыру  аясындағы төлем сақтандырушы құжатты алған уақыттан 15 күн ішінде түседі дейді Олег Ханин. Оның айтуынша, «Коммеск-Өмір» сақтандыру компаниясында 2019 жылдың бірінші жарты жылдығында міндетті автосақтандыру бойынша төлемдердің 95 пайызы 7 жұмыс күнінен кешікпей аударылған. «Номад Иншуранс» та 3-5 күн ішінде төлем жасау қызметін қолға алып жатқандарын айтады. 

«Әзірге оны Алматы қаласында тесттен өткізіп жатырмыз, алдағы уақытта Қазақстан бойынша енгізуді жоспарлап отырмыз», – дейді компания өкілдері.
 
Ал Amanat компаниясындағылар белгілі бір жағдайда төлемді бір күннің ішінде рәсімдей аламыз деп тұжырымдайды. 
«Егер жол-көлік оқиғасына ұшырағандардың ешбірінің денсаулығы мен өміріне зиян келмесе, кінәлі анық және көліктің жасырын ақауы жоқ болса, онда біз сақтандыру жағдайы туындаған сәттен 1 жұмыс күні ішінде сақтандыру төлемдерін аудара аламыз», – дейді Руслан Қалиғожин.
 
НСК клиенттеріне соңғы құжатты өткізгеннен соң 5 жұмыс күні ішінде төлем жасайды. 

«Жол-көлік оқиғасынан соң  2-3 күн ішінде төлем жасауға мүмкіндік беретін жоба тамыз айында іске қосылмақ. Төлем көлемі келтірілген шығынның 85-90 пайызын құрайды»,– деп хабарлады НСК өкілдері. 

АЛ FFI компаниясы ЖКО болған жерде 350 мың теңгеге дейін төлем жасау қызметін іске қосқан. Компанияның апаттық комиссары автокөлікті суретке түсіріп, оны тәулік бойы жұмыс істейтін бағалаушыларға жібереді, бұл шығынды бірден бағалауға мүмкіндік береді.

Егер келтірілген шығын 350 мың теңге шамасында болса, ал соғылған көлік иесі төлем алуға келісімін берсе, онда өтемақы оның есепшотына бағалаудан соң 1 сағат ішінде түседі. «Бұл сома Қазақстандағы ЖКО-ның 86 пайызында келтірілетін шығын орта есеппен 344 мың теңге екенін көрсеткен зерттеудің нәтижесінде бекітілген», – дейді FFI.

Шәкір Иминовтың айтуынша, «Еуразия» сақтандыру компаниясы сақтандыру өтемақысын 5 жұмыс күні ішінде төлейді.
 
«Біз өтемақыны 3-5 күнде жылдам төлеуді қолдағанымызбен, жол-көлік оқиғасы болған жерде төлем жасауға мүлдем қарсымыз. Біз үшін клиентке төлемді келтірілген зиянды толыққанды бағалай отырып төлеген маңызды, сол кезде ғана клиенттің оған көңілі толады. Әрине, кейбір кісілерге сол жерде төлем жасаған ыңғайлы көрінер, бірақ бұндай жағдайда сақтандыру компаниясы өтемақы көлемін азайтуы мүмкін. Жол-көлік оқиғасынан соң адамдар көбіне-көп есеңгіреп қалады да, сақтандыру компаниясы айтқан шарттардың бәрімен келісуі мүмкін. Ал нәтижесінде барлық құжаттарға қол қойылып, өтемақы төленген соң бұл ақша толыққанды және сапалы жөндеуге жетпей де қалуы мүмкін», – деп түсіндірді сарапшы. 

Компаниялар: өзін-өзі бағалау

Шәкір Иминовтың айтуынша, «Еуразия» СК ашылғалы бері клиенттерді түрлі акция және сыйлықтармен тарудан саналы түрде бас тартқан.

«Компанияны дамытатын тәсілдеріміз дәстүрлі тәсілдерден өзгеше, – дейді ол. – Біз ешқашан телевидение мен радиоға жарнама бермейміз, билборд ілмейміз, түрлі ұтыс ойынын өткізіп, бензин сыйламаймыз. Ендеше клиенттер бізге қалай келеді? Оларды біздегі сақтандыру төлемі қызықтырады». 

Маман келтірген деректерге сүйенсек, компания ай сайын 1500-1800 автокөлік иесіне 600-620 млн теңге көлемінде сақтандыру төлемін төлеген, бұл ретте 681 клиент 1 миллион теңгеден жоғары өтемақы алған.
 
«Сақтандыру компаниясы көрсететін жалғыз қызмет – бұл  сыйақы, актив, жеке капитал немесе өзге де көрсеткіштер емес, тек сақтандыру төлемі. Клиенттер сақтандыру компаниясын тек осы көрсеткіші арқылы бағалайды», – деп тұжырымдайды маман. 

«Номад Иншуранс» – сақтандыру компаниялар арасында алғашқы үштікке кірсе де, ешқандай қаржылық топтың құрамында жоқ жалғыз компания. Оның жауабында «Біз таза нарықтық компаниямыз. Біздің басты артықшылығымыз –бөлімше мен агенттердің үлкен желісі, жоғары деңгейде қызмет көрсету, тәулік бойы істейтін call-орталық және тұрақты қаржылық жағдай», – делінген. «Коммеск-Өмір» басшысы Олег Ханин компанияның артықшылары ретінде: «Тұрақты жаңартылатын сайттың электронды полис рәсімдеуге ыңғайлы интерфейсі, call-орталық операторларының тәулік бойы қолдауы, тәулік бойғы төтенше жағдай қызметі, полисті клиенттің үйіне немесе кеңсесіне жеткізу, өтемақының әділ төленуі, сақтандыру нарығындағы 28 жылдық тәжірибе және жүргізушілеріне арналған пайдалы кәдесыйлар», - деп атап өтті.

Amanat клиенттерді 24/7 режимінде тегін техникалық көмек көрсету арқылы тартуға тырысады.
  
«Біздің апаттық комиссар аккумулятор отырып қалса, оны қуаттап, дөңгелек ауыстырып және жанармай құюға көмектеседі. Көлік сынып қалса, ол техникалық мәселе болса да, біз тегін эвакуатор шақырып береміз. Жол-көлік оқиғасы кезінде біз әрқашан клиенттің қасынан табыламыз: біз ол үшін барлық құжаттарды жинап, клиенттің атынан апатқа қатысушылармен және полициямен келіссөз жүргіземіз, әлденіп алуды ұсынамыз, қажет болған жағдайда такси мен эвакутор шақырамыз, ал төлемді бір жұмыс күні ішінде төлейміз. Осы  қызметтердің барлығы тәулік бойы қол жетімді», – дейді Руслан Қалиғожин.

«Міндетті сақтандыру рәсімдегісі келетін әр клиент ең бастысы – сенімді серіктес табу мен таңдау барысында жеке пікірінің ескерілуі екенін түсінуі керек. Бүгінгі нарықта түрлі ұсыныс та, әлем-жәлем акция да, айқайлаған ұран да көп. Ал біз тыныш қана тірлігімізді істеп, өзіміздің сенімді компания екенімізді дәлелдеп келеміз»,– дейді НСК. 

«Сақтандыру агенттері мен бөлімшелерден бас тарту бар күшімізді онлайн-сақтандыруға жұмылдыруға мүмкіндік берді.

Ал үнемделген қаржы ІТ-инфрақұрылымына, ыңғайлы сервис пен клиенттерге арналған қосымша бонустарға жұмсалады. Freedom Finance Insurance-тың пәлсапасы қарапайым: егер автокөлік иесі біздің полисті таңдаса, ол делдалдарға, бөлімшелердің жалдық құнына шығынданбай, тек сенімді сақтандыру мен төлемақы үшін төлейді. Сонымен қатар 20 автокөлік және смартфон, ноутбук, теледидар, бейнетіркегіш пен пауэрбанк сынды 1 000-ға жуық бағалы сыйлықтың ұтыс ойынына қатыса алады», – деп атап өтті FFI компаниясының өкілдері.


1157 просмотров

Как иностранные игроки меняют рынок аренды автомобилей в Казахстане

И почему разоряются местные компании

Фото: shutterstock

Каршеринг Anytime со ссылкой на акимат Алматы заявил о заметном сокращении автомобилей на улицах города: если в сентябре 2018 года на улицах было 288 автомобилей на тысячу человек, то сейчас этот показатель равен 251. А к 2035 году, надеется акимат, сократится до 155 единиц транспорта на тысячу жителей. Один из инструментов снижения городского трафика – аренда автомобилей. «Курсив» узнал у ведущих игроков этого рынка, что мешает данной сфере услуг заработать в полную силу.

Тайны «взлетевшего» каршеринга

С момента начала работы в Казахстане в 2018 году сервис каршеринга Anytime стал витриной всего рынка аренды автомобилей. Его брендированные машины заметны в городском потоке, конкурентов в сегменте поминутной аренды машин у компании нет. Сейчас парк Anytime составляет 340 автомобилей, в конце сентября добавятся еще 60. За минувший год на автомобилях компании совершено полмиллиона поездок, клиентская база достигла показателя 100 тыс.

Anytime не сообщает о вандализме в отношении своих машин – такие случаи отмечались в первые дни работы сервиса, но эта волна быстро сошла на нет. У компании нет жалоб на безответственное поведение клиентов, возможные аварии и так далее. Причины, которые тормозят развитие рынка аренды в целом, для сервиса каршеринга словно не существуют. Но и о причинах лояльности рынка компания не распространяется, предпочитая держать свои бизнес-секреты в тайне.

Рынок аренды – около 100 автомобилей

Что представляет собой остальной рынок аренды автомобилей? Во-первых, он состоит из двух крупных сегментов: аренда легковой и коммерческой техники (чаще в форме лизинга, то есть долгосрочной аренды техники с правом последующего выкупа). Далее он сегментируется по срокам аренды: помимо упомянутого каршеринга есть краткосрочная аренда (1–3 дня) и долгосрочная (от 7 дней).

Крупной компанией на рынке аренды автомобилей считается та, которая имеет парк из 30 автомобилей. По разным оценкам, таких компаний на рынке Алматы от трех до пяти. В их числе и местные офисы глобальных брендов Avis и Hertz.

Офис Avis открыт в Алматы в 2014 году (основное направление компании – лизинг; лизинговый парк компании составляет около тысячи автомобилей). Hertz зашла на рынок два года спустя. Их клиенты – иностранные туристы и специалисты. Арендовать здесь машину оперативно очень сложно: как правило, очередь расписана на полгода вперед.

Обе компании подтвердили растущий спрос на их услуги и планы по расширению автопарка. При этом эксперт компании Hertz отметил, что интерес к стране у иностранцев, предпочитающих путешествия на арендованных автомобилях, сдерживается нелестными отзывами о контактах с местной дорожной полицией.

Говоря о прибыльности этого бизнеса, эксперт компании Hertz подчеркнул важность правильного управления бизнес-процессами. В этом случае прибыль находится в прямой зависимости от числа автомобилей. Отсутствие навыков менеджмента в Hertz считают главным недостатком местных компаний.

Почему разоряются местные компании

Будни казахстанских компаний, специализирующихся на аренде автомобилей, на условиях анонимности описал владелец одного из крупнейших на рынке автопарков. По его словам, в среднем этот бизнес живет около полугода. Предприниматели совершают серьезную ошибку, когда пытаются удешевить услуги, предоставляя в аренду машины среднего класса без водителей. Как правило, клиенты относятся к технике и соблюдению правил движения безответственно. В итоге постоянно растущие расходы быстро топят бизнес.

Наш собеседник предпочитает работать в сфере аренды люксовых автомобилей с водителем. Это означает завышенный ценник на услуги и ограниченный круг заказчиков. С другой стороны, машины всегда под присмотром. Среди проблем, которые назвал собеседник, трудности с квалифицированным техническим обслуживанием машин и дефицит ответственных водителей.

Сколько стоит прокат автомобиля

Минимальная цена, по которой можно арендовать автомобиль в Алматы, составляет 7–10 тыс. тенге за сутки. При аренде на более долгий срок можно получить скидку от 10 до 50%. К этому обязателен депозит или залог за автомобиль в сумме 30–50 тыс. тенге.

Модели эконом-класса: сутки аренды Daewoo Matiz Joy стоят 7 тыс. тенге. Lada Kalina или Lada Granta можно арендовать за 8 и 10 тыс. тенге соответственно. Renault Logan стоит от 9 тыс. тенге, а за 11,5 тыс. тенге можно выбрать Volkswagen Polo, Hyundai Accent или Chevrolet Aveo. Стоимость проката Kia Rio и Skoda Rapid стартует с 13 тыс. тенге, а Toyota Corolla – c 23 тыс. тенге.

Среди автомобилей класса комфорт можно выбрать одну из моделей популярной в Казахстане Toyota Camry. Модели от 30 до 55 обойдутся в среднем в 14–25 тыс. тенге в сутки. А цена на последнюю Camry 70 стартует с 32 тыс. тенге. Lexus GS 300 2002 года выпуска обойдется в 13 тыс. тенге в сутки, а Lexus GS 300 2017 года – в 23,5 тыс. тенге. Кроме того, в этом сегменте представлены Ford Mondeo (от 16 тыс. тенге), BMW 525I (от 23,5 тыс. тенге), а также Нundai Еlantra. Причем среди последних доступны модели 2018 (от 18 тыс. тенге) и 2019 (от 22 тыс. тенге) годов.

В премиум-сегменте представлены практически все ведущие мировые бренды. Стоимость за сутки проката этих автомобилей стартует с 40 тыс. тенге. За эту сумму можно арендовать Jaguar XF. Mercedes S-Class обойдется в сумму от 60 до 100 тыс. тенге. Если хочется чего-то более экзотического, то можно выбрать, например, Bentley Coupe 2010 года (100 тыс. тенге) или Chevrolet Camaro 2015 года (от 50 тыс. тенге в сутки).

Сегмент внедорожников и кроссоверов также представлен автомобилями как эконом-класса, так и премиум. Здесь цены варьируются от 17 до 100 тыс. тенге в сутки. Один из самых бюджетных «проходимцев» – Renault Duster (от 17 тыс. тенге). Корейские кроссоверы Hyundai Tucson Hyundai Creta или Kia Sportage можно арендовать за 20 тыс. тенге.

Стоимость внедорожников Toyota (Land Cruiser Prado, Fortuner, Land Cruiser 100) стартует с отметки 25 тыс., так же как и Lexus LX 470. За Range Rover придется заплатить от 25 до 60 тыс. тенге. Цена на Mercedes-Benz G-Class (иначе говоря, Gelandewagen) начинается от 40 тыс. тенге. Кроме того, в премиум-сегменте предлагаются Porsche Cayenne (от 30 тыс. тенге), Audi Q7 (от 30 тыс. тенге), Сadillac Escalade (от 40 тыс. тенге), Infinity QX56 (от 45 тыс. тенге), BMW X6 (от 50 тыс. тенге) и Lexus LX 570 (от 60 тыс. тенге).

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Вопрос дня

Архив опросов

Как вы провели или планируете провести отпуск этим летом?

Варианты

 

Цифра дня

старше 20 лет
половина продаваемых авто в Казахстане

Цитата дня

Земля должна принадлежать тем, кто на ней работает. Земля иностранцам продаваться не будет. Это моя принципиальная позиция

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций